دستگاه تصفیه روغن سوخته

« تصفیه روغن سوخته به روش تقطیر در خلا مطابق استانداردهای زیست محیطی بین المللی»
در ظرفیتهای مختلف به درخواست مشتری

تصفیه روغن سوخته به چندین روش تابه‌حال مرسوم بوده است ؛


روش اول – تسویه با اسید :

این روش که البته منسوخ شده است معایب زیادی داشت از جمله اینکه به شدت محیط زیست را آلوده می کند و آسیب زیادی به آب های زیرزمینی وارد می نماید، واز دیگر ایراد های این سیستم که خیلی هم برای تولید کننده اهمیت دارد راندمان پایین حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد و قیر نهایی هم باید دور ریخته شود .

روش دومFalling Film :

در این روش یک استوانه ای وجود دارد که درون آن پر از لوله های حرارتی می باشد . لبه ی بالای لوله ها به نسبت از صفحه لوله ها بالاتر می باشد. روغن حرارتی را به درون استوانه هدایت می نمایند تا حرارت لازم تولید گردد . از بالا روی لوله های حرارتی روغن سوخته ریخته می‌شود و حوضی از روغن روی صفحه تشکیل می شود. سپس از لبه لوله ها روغن به داخل لوله سرریز شده و لایه نازکی تشکیل می دهد که توسط روغن حرارتی که داخل استوانه است تبخیر می شود.

 این سیستم برای مواد غذایی و موادی که دمایی کمتر از ۲۲۰ درجه سانتی گراد نیاز دارند و همینطور لجن کمتری داشته باشد مفید می باشد ولی برای روغن سوخته که دارای ترکیبات جامد و لجن ها و گاهی خاک و آهک میباشد کارساز نیست و به سرعت لوله ها جداره می بندد و انتقال حرارت به شدت افت می کند . از دیگر ایرادات این سیستم ؛ داشتن بویلر روغن صنعتی که بتواند تا۳۶۰ درجه سانتیگراد روغن را داغ کند ( دمای معآدل ۵۴۰ روغن در ۱۰ میلی بار نیاز به 308 درجه سانتیگراد دارد ) اولاً این روغنها بسیار گران می باشند و تولید داخل نیستند و اگر دقت نشود تبخیر می شوند و به سرعت داخل راکتور کک میبندد که باید بگوییم سیستم اگر کک ببندد یکبار مصرف میشود.

 روش سوم Thin Film Layer

در روش Thin Film Layer یک استوانه درون یک پیستون که در خلاء می باشد، میچرخد. فاصله بین پیستون و سیلندر به اندازه کافی نازک هست روغن سوخته وارد بین پیستون و سیلندر شده و چون سیلندر از بیرون و پیستون از داخل توسط روغن صنعتی گرم می شوند، لایه نازک روغن سریعا حرارت را جذب میکند و تبخیر می گردد که توسط وکیوم به کندانسورها هدایت می‌گردند . ایراد این سیستم علاوه بر ایراد Falling Film  این است که روش تبخیر توسط یک بویلر روغن صنعتی هست و یک موتور گیربکس متحرک نیز لازم دارد که عموما گیرپاچ میکنند به دلیل عدم دقت در انتقال حرارت و دما پیستون دارای دمای زیاد می شود و گیر میکند یا برعکس اگر دمای کمتر برسد پیستون از فضای بین سیلندر روغن زیاد نشت می کند که سیستم برای آن طراحی نشده است . این سیستم برای ظرفیت های پایین و تولیدات خاص مانند داروسازی و …. طراحی می گردند.

ایراد و استفاده از بویلر روغنداغ که در Falling Film  بود برای این سیستم نیز وجو دارد .

 

روش چهارم تقطیر مستقیم

در روش تقطیر مستقیم به مانند همه پالایشگاه های دنیا روغن حرارت می بیند و وارد یک محفظه به نام برج تقطیر می شود، مقداری تبخیر شده و مقداری مایع به پایین برج میرود و توسط یک پمپ حرارتی دوباره وارد کوره شده و در خلاء برج اسپری می گردد. در این روش که از زمان کشف نفت خام استفاده شده میتوان برای هر روغنی ، غیر از روغن سوخته استفاده کرد حتی می‌توان به صورت (بچ) نفت سیاه را تبخیر و تقطیر کرد در روش تقطیر مستقیم بعد از تبخیر روغن بسته به دمای آن آب و حلال و بنزین جدا شده سپس گازوئیل سبک را جدا می کنیم که دقت و کیفیت در این سیستم بسیار بالاست. سپس روغن سبک و سنگین در ریسیورهای جداگانه از کندانسور ها جمع می گردد.

 در این سیستم راندمان گاهی تا ۸۵ درصد محصول روغن دریافت می گردد و قیر حاصل آن چون بدون اسید هست در بازار فروخته می‌شود.

 مزایای سیستم روش تقطیر آروین بخار :

ایراد سیستم های تقطیری گاهی در خلاء پایین و مصرف آب برای تقطیر می باشد که هر سه سیستم این  مشکل را دارند.

  • در پروسه تولید سیستم آروین بخار مصرف آب به ۲۰ درصد سایر سیستم ها و حتی کارخانجات با سیستم تقطیر مستقیم می‌رسد .
  • آروین بخار فلاش بالای 200 را تضمین می‌کند.
  • راندمان تولید روغن سوخته آروین بخار در حداکثر میباشد. (80%)
  • مصرف انرژی آروین بخار ۷۰ درصد سایر سیستم های مشابه هست.

توجه : شرکت آروین بخار در پی عملیاتی هست که بمانند شرکت های بزرگ و نوین اروپا از روش خاک زنی و رنگ بری توسط اسید اجتناب کرده و روش های سنتی را با روش نوین جایگزین نماید .

جهت استعلام قیمت دستگاه های تصفیه روغن سوخته اینجا را کلیک کنید